مشاوره رایگان

اخذ کارت بازرگانی


کارت بازرگانی چیست ؟


کارت بازرگانی به کارتی گفته می شود که شخص دارنده آن اعم از حقیقی یا حقوقی بودن شخص می تواند در عرصه ی واردات و صادرات کالا فعالیت کند و مشکلی نداشته باشد.تجارتی که به وسیله کارت بازرگانی می توان انجام داد می تواند صادرات کالا های مجاز و ثبت و سفارش و ترخیص کالا و همچنین واردات از مناطق آزاد و حق العمل کاری در گمرک و … باشد و تنها کسانی که دارنده کارت بازرگانی هستند می تواند این ورود و خروج کالا ها را انجام دهند و تمام تجار قادر به این کار نمی باشند .
کارت بازرگانی زمانی صادر می شود که بازرگانان در موسسه ثبت ، دفتر ثبت تجاری داشته باشند و همچنین دفاتر پلمپ شده ی تجاری نیز داشته باشند و عضویت اتاق تجاری محل خود را قبول کرده باشند.کارت بازرگانی به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود.
تجار و بازرگانانی که می خواهند کارت بازرگانی دریافت نمایند باید اطلاعات مربوط به تجارت خود را قبول کرده باشند.کارت بازرگانی به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود.
تجار و بازرگانانی که می خواهند کارت بازرگانی دریافت نمایند باید اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی داده و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند.اجازه صدور کارت بازرگانی به تجار خارجی در صورتی داده می شود که کشورتجار های خارجی نیز اجازه صدور کارت بازرگانی به تجار و بازرگانان ایرانی بدهند.


کاربرد کارت بازرگانی :

1- به وسیله کارت بازرگانی واردات از مناطق آزاد و صادرات کلیه کالا های مجاز بازرگانی انجام می شود.
2- به وسیله این کارت ویزای تجاری را می توان دریافت کرد.
3- گواهی مبدا را می توان با کارت بازرگانی صادر کرد.
4 – با کارت بازرگانی می توان عضو اتاق بازرگانی بود.
5 – به وسیله کارت بازرگانی می توان با تجار خارجی ارتباط داشت.
6 – با کارت بازرگانی اطلاعات تجاری را می توان در سطح جهانی مبادله کرد.
7 – با کارت بازرگانی ، بازرگانان در نمایشگاه های ملی و بین الملی داخلی و خارجی می توانند شرکت کنند.
8 – با کارت بازرگانی می توان مبادرت به امر صادرات و واردات کالا به صورت تجاری کرد.
9 – با کارت بازرگانی می توان ، مبادرت به حق العمل کاری در گمرگ کرد و ثبت سفارش و ترخیص کالا انجام داد.


مراحل و شرایط دریافت کارت بازرگانی :

اشخاص حقیقی : باید 21 سال تمام داشته باشند و همچنین سه سال سابقه فعالیت تجاری یا تولیدی به تایید 2 نفر از کسانی که کارت بازرگانی دارند یا با ارائه مدارک دانشگاهی ، ارائه دهند و یا مجوز تولید از یکی از وزارتخانه های تولیدی داشته باشد .
همچنین این اشخاص باید محل کسب متناسب با رشته فعالیت اعم از ملکی یا استیجاری داشته باشند .این اشخاص باید برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت در صورت آقا بودن داشته باشد .
باید دارای حساب بانکی در یکی از شعب بانک های داخلی باشد و هیچ رابطه ی استخدامی با دستگاه ها و سازمان های دولتی نداشته باشد ، محکومیت موثر کیفری نداشته باشد و قبلا بر اثر تقصیر و تقلب ورشکسته نشده باشد .
اشخاص حقیقی غیر ایرانی هم باید پروانه کار و اقامت معتبر داشته باشند و تمام شرایط ذکر شده را به استثنای برگ پایان خدمت نظام وظیفه داشته باشند .
اشخاص حقوقی : در این اشخاص مدیران شرکت های تعاونی و دولتی و شرکت های موضوع قانون حفاظت صنایع در مورد رابطه استخدامی با دستگاه ها و سازمان های دولتی محدودیتی ندارند.در مورد ثبت کارت بازرگانی اشخاص حقوقی می توانید بعد از ثبت شرکت در اصفهان اقدام به اخذ کارت بازرگانی در اصفهان نمایید.
مدیرعاملان و رئسای هیئت مدیره شرکت باید پروانه کار و اقامت معتبر داشته باشند و سابقه ی محکومیت موثر کیفری نداشته باشند و مدیران شرکت های دولتی و شرکت های متعلق به نهادهای انقلابی و شرکت های حفاظت صنایع که از طرف سازمان های دولتی حکم مدیریت کسب کرده اند نیازی به ارائه گواهی مبنی بر نداشتن محکومیت ندارند .
شرکت ها زمانی قادر به دریافت کارت بازرگانی می باشند که بر اثر تقصیر ورشکست نشده باشند و محل کسب مناسب با رشته ی فعالیت داشته باشند که می تواند ملکی یا استیجاری باشد و همچنین دفاتر قانونی داشته و اظهار نامه ثبتی ارائه دهند .

جهت اطلاعات بیشتر با تیم رسام وب می توانید تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *